Ofte stilte spørsmål

Alt om priser og kostnader

  • Kan jeg oppgi tilleggsønsker og/eller fasiliteter når jeg bestiller?

    Ja, du kan angi tilleggsforespørsler og/eller fasiliteter når du bestiller (trinn 1 i bestillingsprosessen). Dette vil bli sendt til hotellet slik at de er klar over forespørselen og kan ta hensyn til den. Det kan påløpe et gebyr for visse forespørsler (for eksempel en annen romtype eller for hunder osv.). Selv om hotellet alltid vil prøve å imøtekomme dine ønsker, er en preferanse ingen garanti. Hvis du har spørsmål om preferanser før du har gjort en reservasjon, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt via kontaktskjemaet på forhånd.

    Forespørsler etter at bestillingen er gjort

    Ta kontakt med hotellet direkte hvis du ønsker å komme med ytterligere forespørsler etter bestillingen. Hotellets kontaktinformasjon finner du i bestillingsbekreftelsen. Hvis forespørselen din er av medisinsk betydning og bestillingen din avhenger av den, anbefaler vi at du kontakter kundeservicen vår på forhånd via kontaktskjemaet.

  • Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har spørsmål om tilgjengeligheten til et hotellrom?

    Du kan sjekke gjeldende tilgjengelighet via nettstedet vårt på detaljsiden til hotellet du har valgt. Tilgjengeligheten av et rom kan variere fra dag til dag, til og med fra øyeblikk til øyeblikk. Hvis det ikke vises noen rom på den valgte datoen, er det ingen ledige rom. Søk etter datoene og antall netter du har, og se om det er noen ledige rom. Hvis du har spørsmål om tilgjengelighet, kan du kontakte vår kundeservice via kontaktskjemaet.

  • Hvordan kan romprisene variere fra dag til dag?

    Prisene og tilgjengeligheten for spesialtilbud og rom som vises på HotelSpecials, kan variere fra dag til dag. Dette kan skyldes flere faktorer, for eksempel en populær dato eller færre tilgjengelige rom. Hotellene kan derfor justere sine priser og tilgjengelighet 24 timer i døgnet på HotelSpecials-nettstedet.

  • Er det mulig å bestille en finere, mer luksuriøs romtype?

    Hvis du ønsker en annen romtype enn det du finner på HotelSpecials.no, er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjemaet, så hjelper vi deg.

  • Hvordan prissetter du tilbudet Bo 3 netter betal for 2?

    Her er en forklaring på hvordan tilbudet "Bo 3 netter, betal for 2" er strukturert og priset basert på et eksempel.

    Vi har et eksempelhotell der den oppgitte prisen per natt for den ønskede datoen er 903 kr. Over den oppgitte prisen er det krysset over en annen pris, 1 295 kr, som er den ordinære prisen for rommet. Hvis tilbudet vårt ikke fantes, ville du fått prisen 1 295 x3 = 3 885. Nå får du rommet for 903 x3 = 2 709 kr. Så vi har allerede trukket fra rabatten på tilbudet, og derfor er prisen 903 kr i stedet for 1 295 kr. Så prisen er hva to netter ville ha kostet deg, men vi må ta hensyn til en pris per natt fordi du bor 3 netter, så det er 903 kr x 3 netter.

  • Hvorfor tar dere et servicegebyr?

    Vi bruker mye tid på å kontakte hoteller og forhandle om priser. For å dekke disse kostnadene og få endene til å møtes, må vi kreve et servicegebyr på mellom 59-199 kr per bestilling. Vi legger gebyret til totalprisen allerede når du søker etter et tilbud, og det er bare på våre fremforhandlede spesialpriser at du betaler et servicegebyr. Gebyret betales direkte på bestillingstidspunktet og refunderes ikke.

  • Kan jeg få mva-faktura for overnatting?

    Angående mva (merverdiavgift) og mva-faktura for overnattingskostnader utsteder vi ikke mva-faktura for oppholdet, men for dette kan du kontakte hotellet du bor på. Hvorfor? Når du bestiller via HotelSpecials inngår du en avtale direkte med hotellet. Vi kan og skal derfor ikke utstede mva-faktura for oppholdet. Hotellet er ansvarlig for å levere en mva-faktura for oppholdet ved utsjekking. Hotellets kontaktinformasjon finner du i bookingbekreftelsen.

  • Kan jeg få en kvittering for serviceavgiften med merverdiavgift?

    Du finner en kvittering for servicegebyret med merverdiavgift i bestillingsbekreftelsen.

  • Kan jeg ta med kjæledyret mitt i rommet?

    Hvert hotell har sine egne regler for kjæledyr. Noen hoteller tillater ikke kjæledyr, mens andre krever et gebyr for å ta med kjæledyr. Kostnaden for dette finner du på informasjonssiden til det aktuelle hotellet. Skal du ta med kjæledyr? Gi alltid beskjed om dette når du bestiller for å unngå problemer (eller ekstra kostnader) på stedet. 

  • Hvordan kan jeg endre min bestilling?

    For endringer i preferanser eller forespørsler, vennligst kontakt hotellet direkte. Hotellets telefonnummer finner du i bestillingsbekreftelsen.

    For endringer i datoer, antall personer og/eller antall rom, vennligst send en melding til HotelSpecials via kontaktskjemaet. Endringer kan gjøres hvis bestillingsbetingelsene tillater det. Du finner bestillingsbetingelsene i bestillingsbekreftelsen. HotelSpecials tar ikke betalt for endringer i reservasjonen din, men avhengig av typen endring kan hotellet kreve et tilleggsbeløp. Hvis hotellet krever ekstra kostnader, vil vi varsle deg og diskutere disse kostnadene på forhånd.

  • Koster det ekstra hvis jeg ønsker et rom med utsikt?

    Det avhenger av hotellet om det er mulig å bestille rom med utsikt. Hvis det er mulig, er det angitt på hotellets informasjonsside. Det indikerer også eventuelle tilleggskostnader for dette. Hvis du trenger hjelp med denne informasjonen eller vil vite prisen, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet.

  • Hva koster det for barna?

    Spesielle rompriser kan gjelde for barn. Disse prisene varierer fra hotell til hotell og etter barnets alder. De såkalte barneprisene gjelder bare for 2 betalende voksne på rommet. Ved bestilling av 1 voksen og 1 barn beregnes prisen for 2 voksne. Prisene og tilgjengeligheten for en ekstra seng for 1 barn finner du på hotellets detaljside og kan bestilles direkte under bestillingsprosessen.

  • Hvordan gjøres betalingen?

    Du oppgir alltid kredittkortnummer som garanti for reservasjonen. Vanligvis betaler du på stedet på hotellet og HotelSpecials.no belaster ikke kredittkortet ditt. Ditt kredittkort vil bli belastet bare hvis du har reservert et rom med forskuddsbetaling eller avbestillingsregler ikke har blidd fulgt.

  • Kan jeg betale for hotellreservasjonen på forhånd?

    Hvis du ønsker å betale din bestilling på forhånd er best å kontakte hotellet etter reservasjonen og gi ditt kortnummer eller få en bank du kan betale til. Etter betaling av oppholdet er på plass på hotellet, har vi dessverre ingen mulighet til å hjelpe deg med forskuddsbetaling. Noen tilbud på HotelSpecials.no har forskuddsbetaling. I disse tilfellene vil ditt kredittkort bli belastet når du bestiller.

  • Hva menes med kredittkortsgaranti?

    Ved bestilling, vil du alltid levne ditt kredittkort som garanti for din reservasjon til hotellet. Dette er nødvendig som sikkerhet. HotelSpecials.no vil ikke belaste kredittkortet ditt. Ditt kredittkort vil bli belastet bare hvis du har reservert et rom med forskuddsbetaling eller hvis avbestillingsregler ikke ble fulgt.

  • Hva er kostnadene?

    Tilbuden på HotelSpecials.no beregnes på to voksne mennesker i rommene, og i de fleste tilfeller tilkommer ingen avgift. Unntaket er når du reserverer våre Spesialtilbud med en ekstra god pris som vi arbeider hardt for å tilby kundene våre, da en serviceavgift på 59kr for en natt eller 99kr for 2 eller fler netter tilkommer. Det kan være kostnader for parkering og kjæledyr. Indirekte kostnader, for eksempel ved hjelp av telefon, filmer og mini-bar er ikke inkludert i prisen.

  • Hva skjer hvis jeg ikke får noen bekreftelse via e-post?

    Har du bestilt via HotelSpecials for mer enn en halv time siden, men har ennå ikke mottatt en bestillingsbekreftelse fra oss? Prøv følgende trinn for å se om det hjelper deg:

    1. Sjekk først om bekreftelsen har havnet i søppelpostmappen din. Hvordan sjekker jeg søppelposten min? Gå til e-posten din og se i søppelpostmappen. 

    2. Bestillingsbekreftelsen ligger ikke i søppelpostmappen din? Bekreftelsen er sendt fra e-postadressen info@hotelspecials.no. Søk i e-postmappen din etter denne e-postadressen: info@hotelspecials.no. Du kan finne bestillingsbekreftelsen i innboksen din på denne måten. Sørg også for å legge til denne e-postadressen i listen over sikre avsendere.

    3. Ligger ikke bekreftelsen i søppelpostmappen din? Da kan du selv be om en ny bekreftelse via denne lenken. Det er viktig at du bruker samme e-postadresse som du bestilte med, og at du ikke gjør stavefeil.

    4. Fungerer det fortsatt ikke? Ta kontakt med vår kundeservice.

    Merk: Oppgi e-postadressen du brukte ved bestillingen.

  • Hva gjør jeg hvis jeg vil avbestille bestillingen min? Informasjon om avbestilling.

    Hvis du vil kansellere en bestilling, gjør du følgende:

    1. Åpne bestillingsbekreftelsen (du har mottatt den på e-post). Hvis du ikke finner den, sjekk søppelpostmappen din. Du kan også be om en ny bekreftelse ved å bruke e-postadressen din. 
    2. Gå til Avbryt bestilling? og klikk på den blå lenken
    3. Bekreft at du vil avbestille ved å klikke på knappen.

    Vær oppmerksom på at bestillingen ikke er avbestilt før du har fullført disse trinnene og mottatt en avbestillingsbekreftelse fra oss.

    Godt å vite når du avbestiller

    Avbestillinger utenfor avbestillingsvilkårene:
    Les først avbestillingsbetingelsene for bestillingen din. Du finner dem i bestillingsbekreftelsen din. Hvis du avbestiller en forhåndsbetalt reservasjon utenfor avbestillingsvilkårene, har du ikke rett til refusjon. Hvis hotellet, til tross for bestillingsbetingelsene dine, godtar å kansellere den forhåndsbetalte reservasjonen din, bør du ta hensyn til at hotellet kan kreve ekstra for dette. Refusjonen av din forhåndsbetalte bestilling vil være i form av en kupong fra oss på HotelSpecials. Av denne grunn anbefaler vi alltid at du tegner en avbestillingsforsikring når du bestiller en ikke-avbestillbar reservasjon.

    Avbestillinger innenfor vilkårene og betingelsene:
    Hvis du har bestilt en forhåndsbetalt reservasjon og deretter avbestiller innenfor vilkårene i avbestillingsreglene, vil du motta en refusjon til kontoen din.  De betalte servicegebyrene og eventuelle kostnader for reise- og avbestillingsforsikring/avbestillingsdekning refunderes ikke. Eventuelle transaksjonskostnader refunderes ikke.