Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Kan jeg betale for hotellreservasjonen på forhånd?

    Hvis du ønsker å betale din bestilling på forhånd er best å kontakte hotellet etter reservasjonen og gi ditt kortnummer eller få en bank du kan betale til. Etter betaling av oppholdet er på plass på hotellet, har vi dessverre ingen mulighet til å hjelpe deg med forskuddsbetaling. Noen tilbud på HotelSpecials.no har forskuddsbetaling. I disse tilfellene vil ditt kredittkort bli belastet når du bestiller.

  • Det er ikke mulig å betale. Hva skal jeg gjøre?

    Hvis du ikke kan gjennomføre betalingen, blir kortet ditt vanligvis sperret for kjøp på nettet. Du kan normalt oppheve sperringen midlertidig i nettbanken din. Sjekk også at du har tastet inn riktig CVC-kode og riktig pinkode (brukes ved kjøp over 2000 NOK).  Du vil også motta feilmeldinger når du prøver å betale, som skal fortelle deg hva problemet er (f.eks. feil kortnummer osv.).

    Hvis belastningen av beløpet på HotelSpecials mislyktes, vil du motta en påminnelse på e-post. I denne e-posten finner du en lenke der vi ber deg om å betale det utestående beløpet online via Trustly eller med kredittkort. Hvis du fortsatt har problemer med å betale bestillingen din etter å ha mottatt en påminnelse, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema for kundeservice.

  • Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har spørsmål om tilgjengeligheten til et hotellrom?

    Du kan sjekke gjeldende tilgjengelighet via nettstedet vårt på detaljsiden til hotellet du har valgt. Tilgjengeligheten av et rom kan variere fra dag til dag, til og med fra øyeblikk til øyeblikk. Hvis det ikke vises noen rom på den valgte datoen, er det ingen ledige rom. Søk etter datoene og antall netter du har, og se om det er noen ledige rom. Hvis du har spørsmål om tilgjengelighet, kan du kontakte vår kundeservice via kontaktskjemaet.

  • Hvordan kan romprisene variere fra dag til dag?

    Prisene og tilgjengeligheten for spesialtilbud og rom som vises på HotelSpecials, kan variere fra dag til dag. Dette kan skyldes flere faktorer, for eksempel en populær dato eller færre tilgjengelige rom. Hotellene kan derfor justere sine priser og tilgjengelighet 24 timer i døgnet på HotelSpecials-nettstedet.

  • Er det mulig å bestille en finere, mer luksuriøs romtype?

    Hvis du ønsker en annen romtype enn det du finner på HotelSpecials.no, er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjemaet, så hjelper vi deg.

  • Hvordan behandler HotelSpecials.no min personlige informasjon?

    HotelSpecials.no beskytter og respekterer personvernet til alle kunder. Vi behandler din informasjon konfidensielt og med stor forsiktighet. Vi har ikke under noen omstendigheter gitt ut personlig informasjon til en tredje part. Informasjonen er beskyttet i vår database som er beskyttet av den nyeste teknologien. I våre regler for personlige data er det forklart nøyaktig hvilken data som er lagret, hva den brukes til og hvilke rettigheter du har.

  • Hvor kan jeg gå med klager?

    Du er velkommen til å kontakte oss via info@hotelspecials.no hvis du har noen klager. Klager vedrørende for eksempel rom eller fasilitetene på hotellet er best at du tar direkte med recepsjonen på hotellet.

  • Hvorfor er det ingen telefonnummer til de hotellene som er oppført?

    Tilbud på www.hotelspecials.no kan kun reserveres via HotelSpecials.no. Hvis du har spesifike spørsmål om et hotell kan vi besvare disse. Kontakt oss for mer informasjon.

  • Hvordan kontakter jeg HotelSpecials.no?

    For spørsmål, ta gjerne kontakt med oss ​​på info@hotelspecials.no. Du kan også kontakte oss på Facebooksiden vår. 

  • Kan jeg ta med kjæledyret mitt i rommet?

    Hvert hotell har sine egne regler for kjæledyr. Noen hoteller tillater ikke kjæledyr, mens andre krever et gebyr for å ta med kjæledyr. Kostnaden for dette finner du på informasjonssiden til det aktuelle hotellet. Skal du ta med kjæledyr? Gi alltid beskjed om dette når du bestiller for å unngå problemer (eller ekstra kostnader) på stedet. 

  • Kan jeg oppgi tilleggsønsker og/eller fasiliteter når jeg bestiller?

    Ja, du kan angi tilleggsforespørsler og/eller fasiliteter når du bestiller (trinn 1 i bestillingsprosessen). Dette vil bli sendt til hotellet slik at de er klar over forespørselen og kan ta hensyn til den. Det kan påløpe et gebyr for visse forespørsler (for eksempel en annen romtype eller for hunder osv.). Selv om hotellet alltid vil prøve å imøtekomme dine ønsker, er en preferanse ingen garanti. Hvis du har spørsmål om preferanser før du har gjort en reservasjon, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt via kontaktskjemaet på forhånd.

    Forespørsler etter at bestillingen er gjort

    Ta kontakt med hotellet direkte hvis du ønsker å komme med ytterligere forespørsler etter bestillingen. Hotellets kontaktinformasjon finner du i bestillingsbekreftelsen. Hvis forespørselen din er av medisinsk betydning og bestillingen din avhenger av den, anbefaler vi at du kontakter kundeservicen vår på forhånd via kontaktskjemaet.

  • Hva koster det for barna?

    Spesielle rompriser kan gjelde for barn. Disse prisene varierer fra hotell til hotell og etter barnets alder. De såkalte barneprisene gjelder bare for 2 betalende voksne på rommet. Ved bestilling av 1 voksen og 1 barn beregnes prisen for 2 voksne. Prisene og tilgjengeligheten for en ekstra seng for 1 barn finner du på hotellets detaljside og kan bestilles direkte under bestillingsprosessen.

  • Hvordan kan jeg endre min bestilling?

    For endringer i preferanser eller forespørsler, vennligst kontakt hotellet direkte. Hotellets telefonnummer finner du i bestillingsbekreftelsen.

    For endringer i datoer, antall personer og/eller antall rom, vennligst send en melding til HotelSpecials via kontaktskjemaet. Endringer kan gjøres hvis bestillingsbetingelsene tillater det. Du finner bestillingsbetingelsene i bestillingsbekreftelsen. HotelSpecials tar ikke betalt for endringer i reservasjonen din, men avhengig av typen endring kan hotellet kreve et tilleggsbeløp. Hvis hotellet krever ekstra kostnader, vil vi varsle deg og diskutere disse kostnadene på forhånd.

  • Hva menes med kredittkortsgaranti?

    Ved bestilling, vil du alltid levne ditt kredittkort som garanti for din reservasjon til hotellet. Dette er nødvendig som sikkerhet. HotelSpecials.no vil ikke belaste kredittkortet ditt. Ditt kredittkort vil bli belastet bare hvis du har reservert et rom med forskuddsbetaling eller hvis avbestillingsregler ikke ble fulgt.

  • Hva er kostnadene?

    Tilbuden på HotelSpecials.no beregnes på to voksne mennesker i rommene, og i de fleste tilfeller tilkommer ingen avgift. Unntaket er når du reserverer våre Spesialtilbud med en ekstra god pris som vi arbeider hardt for å tilby kundene våre, da en serviceavgift på 59kr for en natt eller 99kr for 2 eller fler netter tilkommer. Det kan være kostnader for parkering og kjæledyr. Indirekte kostnader, for eksempel ved hjelp av telefon, filmer og mini-bar er ikke inkludert i prisen.

  • Er det mulig å gjøre en reservasjon over telefonen?

    Nej. Du er velkommen til å kontakte vår kundeservice via mejl på info@hotelspecials.no hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med din bestilling.

  • Er det viktig å sette ankomsttid på min reservasjon?

    Rommet ditt er garantert til 18:00 på ankomstdagen. Hvis du ankommer senere, bør du varsle hotellet om dette. Hvis du vet dette allerede når du bestiller, er det bra hvis du skriver det i reservasjonen.

  • Når vill reservasjonen være definitiv?

    Hvis du fyller inn bestillingsskjemaen riktig og sender bestillingen vil du motta innen noen få minutter en bekreftelse til din e-postadresse. Vær oppmerksom på at din reservasjon kan være definitive selv om du ikke mottar bekreftelse på e-post. I noen tilfeller må du imidlertid vente opptil 24 timer på denne bekreftelsen. Det frengår tydelig når du bestiller hvis du må vente på bekreftelse. Kontakt oss hvis du ikke mottar denne bekreftelsen.

  • Når vil jeg motta bekreftelse av min bestilling?

    Umiddelbart etter reservasjonen vil du motta en e-postbekreftelse. Hvis du ikke mottar denne bekreftelsen for reservasjonen, kan du kontakte oss. Noen forespørsler blir bekreftet innen 24 timer.

  • Hva hvis hotellet er fullt?

    Noen ganger blir hotellet fullt mens du gjør din bestilling. I disse tilfellene vil vi kontakte deg umiddelbart for å tilby andre alternativer.

  • Hva betyr det at bestillingen är på "førspørsel"?

    Noen avtaler må behandles av hotellet før du får en klar bekreftelse. Hvis du gjør en slik anmodning, får du en klar bekreftelse innen 24 timer (vanligvis får du et svar innen 2 timer). I unntakstilfeller kan hotellet avslå anmodningen dersom de har fått mange bestillinger rett før din bestilling. For alle tilbud, er det tydelig hvis du må vente på en endelig bekreftelse av bestillingen.

  • Hva skjer hvis jeg ikke får noen bekreftelse via e-post?

    Har du bestilt via HotelSpecials for mer enn en halv time siden, men har ennå ikke mottatt en bestillingsbekreftelse fra oss? Prøv følgende trinn for å se om det hjelper deg:

    1. Sjekk først om bekreftelsen har havnet i søppelpostmappen din. Hvordan sjekker jeg søppelposten min? Gå til e-posten din og se i søppelpostmappen. 

    2. Bestillingsbekreftelsen ligger ikke i søppelpostmappen din? Bekreftelsen er sendt fra e-postadressen info@hotelspecials.no. Søk i e-postmappen din etter denne e-postadressen: info@hotelspecials.no. Du kan finne bestillingsbekreftelsen i innboksen din på denne måten. Sørg også for å legge til denne e-postadressen i listen over sikre avsendere.

    3. Ligger ikke bekreftelsen i søppelpostmappen din? Da kan du selv be om en ny bekreftelse via denne lenken. Det er viktig at du bruker samme e-postadresse som du bestilte med, og at du ikke gjør stavefeil.

    4. Fungerer det fortsatt ikke? Ta kontakt med vår kundeservice.

    Merk: Oppgi e-postadressen du brukte ved bestillingen.

  • Hva gjør jeg hvis jeg vil avbestille bestillingen min? Informasjon om avbestilling.

    Hvis du vil kansellere en bestilling, gjør du følgende:

    1. Åpne bestillingsbekreftelsen (du har mottatt den på e-post). Hvis du ikke finner den, sjekk søppelpostmappen din. Du kan også be om en ny bekreftelse ved å bruke e-postadressen din. 
    2. Gå til Avbryt bestilling? og klikk på den blå lenken
    3. Bekreft at du vil avbestille ved å klikke på knappen.

    Vær oppmerksom på at bestillingen ikke er avbestilt før du har fullført disse trinnene og mottatt en avbestillingsbekreftelse fra oss.

    Godt å vite når du avbestiller

    Avbestillinger utenfor avbestillingsvilkårene:
    Les først avbestillingsbetingelsene for bestillingen din. Du finner dem i bestillingsbekreftelsen din. Hvis du avbestiller en forhåndsbetalt reservasjon utenfor avbestillingsvilkårene, har du ikke rett til refusjon. Hvis hotellet, til tross for bestillingsbetingelsene dine, godtar å kansellere den forhåndsbetalte reservasjonen din, bør du ta hensyn til at hotellet kan kreve ekstra for dette. Refusjonen av din forhåndsbetalte bestilling vil være i form av en kupong fra oss på HotelSpecials. Av denne grunn anbefaler vi alltid at du tegner en avbestillingsforsikring når du bestiller en ikke-avbestillbar reservasjon.

    Avbestillinger innenfor vilkårene og betingelsene:
    Hvis du har bestilt en forhåndsbetalt reservasjon og deretter avbestiller innenfor vilkårene i avbestillingsreglene, vil du motta en refusjon til kontoen din.  De betalte servicegebyrene og eventuelle kostnader for reise- og avbestillingsforsikring/avbestillingsdekning refunderes ikke. Eventuelle transaksjonskostnader refunderes ikke.