Ofte stilte spørsmål

Tilpass turen din

  • Hvordan kan jeg endre min bestilling?

    For endringer i preferanser eller forespørsler, vennligst kontakt hotellet direkte. Hotellets telefonnummer finner du i bestillingsbekreftelsen.

    For endringer i datoer, antall personer og/eller antall rom, vennligst send en melding til HotelSpecials via kontaktskjemaet. Endringer kan gjøres hvis bestillingsbetingelsene tillater det. Du finner bestillingsbetingelsene i bestillingsbekreftelsen. HotelSpecials tar ikke betalt for endringer i reservasjonen din, men avhengig av typen endring kan hotellet kreve et tilleggsbeløp. Hvis hotellet krever ekstra kostnader, vil vi varsle deg og diskutere disse kostnadene på forhånd.

  • Hva gjør jeg hvis jeg vil avbestille bestillingen min? Informasjon om avbestilling.

    Hvis du vil kansellere en bestilling, gjør du følgende:

    1. Åpne bestillingsbekreftelsen (du har mottatt den på e-post). Hvis du ikke finner den, sjekk søppelpostmappen din. Du kan også be om en ny bekreftelse ved å bruke e-postadressen din. 
    2. Gå til Avbryt bestilling? og klikk på den blå lenken
    3. Bekreft at du vil avbestille ved å klikke på knappen.

    Vær oppmerksom på at bestillingen ikke er avbestilt før du har fullført disse trinnene og mottatt en avbestillingsbekreftelse fra oss.

    Godt å vite når du avbestiller

    Avbestillinger utenfor avbestillingsvilkårene:
    Les først avbestillingsbetingelsene for bestillingen din. Du finner dem i bestillingsbekreftelsen din. Hvis du avbestiller en forhåndsbetalt reservasjon utenfor avbestillingsvilkårene, har du ikke rett til refusjon. Hvis hotellet, til tross for bestillingsbetingelsene dine, godtar å kansellere den forhåndsbetalte reservasjonen din, bør du ta hensyn til at hotellet kan kreve ekstra for dette. Refusjonen av din forhåndsbetalte bestilling vil være i form av en kupong fra oss på HotelSpecials. Av denne grunn anbefaler vi alltid at du tegner en avbestillingsforsikring når du bestiller en ikke-avbestillbar reservasjon.

    Avbestillinger innenfor vilkårene og betingelsene:
    Hvis du har bestilt en forhåndsbetalt reservasjon og deretter avbestiller innenfor vilkårene i avbestillingsreglene, vil du motta en refusjon til kontoen din.  De betalte servicegebyrene og eventuelle kostnader for reise- og avbestillingsforsikring/avbestillingsdekning refunderes ikke. Eventuelle transaksjonskostnader refunderes ikke.

  • Hva koster det for barna?

    Spesielle rompriser kan gjelde for barn. Disse prisene varierer fra hotell til hotell og etter barnets alder. De såkalte barneprisene gjelder bare for 2 betalende voksne på rommet. Ved bestilling av 1 voksen og 1 barn beregnes prisen for 2 voksne. Prisene og tilgjengeligheten for en ekstra seng for 1 barn finner du på hotellets detaljside og kan bestilles direkte under bestillingsprosessen.

  • Finnes det rom for røykere?

    De fleste hoteller er nå røykfrie. Hvis du leter etter et røykerom er det noen hoteller som har det. Kontakt oss og vi vil hjelpe deg å finne et hotell med denne muligheten.

  • Koster det ekstra hvis jeg ønsker et rom med utsikt?

    Det avhenger av hotellet om det er mulig å bestille rom med utsikt. Hvis det er mulig, er det angitt på hotellets informasjonsside. Det indikerer også eventuelle tilleggskostnader for dette. Hvis du trenger hjelp med denne informasjonen eller vil vite prisen, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet.

  • Er det mulig å være tre barn i et rom?

    Alle hotellene har ulike regler om antall barn i et rom. Vi kan hjelpe deg med de beste alternativene for din familie.

  • Kan jeg oppgi tilleggsønsker og/eller fasiliteter når jeg bestiller?

    Ja, du kan angi tilleggsforespørsler og/eller fasiliteter når du bestiller (trinn 1 i bestillingsprosessen). Dette vil bli sendt til hotellet slik at de er klar over forespørselen og kan ta hensyn til den. Det kan påløpe et gebyr for visse forespørsler (for eksempel en annen romtype eller for hunder osv.). Selv om hotellet alltid vil prøve å imøtekomme dine ønsker, er en preferanse ingen garanti. Hvis du har spørsmål om preferanser før du har gjort en reservasjon, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt via kontaktskjemaet på forhånd.

    Forespørsler etter at bestillingen er gjort

    Ta kontakt med hotellet direkte hvis du ønsker å komme med ytterligere forespørsler etter bestillingen. Hotellets kontaktinformasjon finner du i bestillingsbekreftelsen. Hvis forespørselen din er av medisinsk betydning og bestillingen din avhenger av den, anbefaler vi at du kontakter kundeservicen vår på forhånd via kontaktskjemaet.

  • Er det mulig å sjekke ut senere enn den angitte tiden?

    Du kan alltid ha en sen utsjekking som ønske. Det er dessverre ingenting vi kan garantere, men det avhenger av hotellets belegg neste dag.

  • Kan jeg ta med kjæledyret mitt i rommet?

    Hvert hotell har sine egne regler for kjæledyr. Noen hoteller tillater ikke kjæledyr, mens andre krever et gebyr for å ta med kjæledyr. Kostnaden for dette finner du på informasjonssiden til det aktuelle hotellet. Skal du ta med kjæledyr? Gi alltid beskjed om dette når du bestiller for å unngå problemer (eller ekstra kostnader) på stedet. 

  • Må jeg forbestille parkeringsplass?

    I beskrivelsen av hotellet fremgår som regel dette. Der fremgår også kostnaden av parkeringsplassen. Du kan alltid si fra når du reserverer at du trenger parkering.

  • Er det mulig å bestille en finere, mer luksuriøs romtype?

    Hvis du ønsker en annen romtype enn det du finner på HotelSpecials.no, er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjemaet, så hjelper vi deg.

  • Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har spørsmål om tilgjengeligheten til et hotellrom?

    Du kan sjekke gjeldende tilgjengelighet via nettstedet vårt på detaljsiden til hotellet du har valgt. Tilgjengeligheten av et rom kan variere fra dag til dag, til og med fra øyeblikk til øyeblikk. Hvis det ikke vises noen rom på den valgte datoen, er det ingen ledige rom. Søk etter datoene og antall netter du har, og se om det er noen ledige rom. Hvis du har spørsmål om tilgjengelighet, kan du kontakte vår kundeservice via kontaktskjemaet.